En katts betraktelser

Katten Sippo bloggar om sin vardag.

Mums!

I dag kom en tvåbening och hämtade alla dörrar i lägenheten. Jag fattade snabbt tycke för denna tvåbening, för vilken katt gillar dörrar?? Tyvärr visade det sig att han inte skulle behålla dem, utan bara måla om och komma tillbaka senare i veckan och sätta tillbaka dem. Till dess måste husse komma ihåg att dra ner persiennerna i köket varje gång han går på dass, annars riskerar grannen tvärs över att att få se husse sitta på skithuset. Inte säker vem som skulle lida mest av det.

Nåjam, det absolut bästa som hände idag var att husse bjussade på lite god skinka. Han satt och glufsade i sig den ena mackan efter den andra utan att bjuda mig. Till slut ställde jag mig tvärs över mackorna och började vibrera med svansen. Husse blev först lite orolig att jag skulle pinka på tangentbordet, men sen förstod han att det var en kärleksförklaring från min sida och för att visa hur mycket han tyckte om mig, bjöd han på skinka!



Hm, vad är detta?



Åh-håh, skinka!
Går-me’ skinka.
Glufs!

15 oktober, 2012 Posted by | Dörrar, Mums | Kommentarer inaktiverade för Mums!